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2014 Sutherland Award Winner - Jennifer Robin Terry

The 2014 Neil Sutherland Prize for the Best Scholarly Article published on the History of Children and Youth is awarded to Jennifer Robin Terry for her article “‘They ‘Used to Tear Around the Campus Like Savages’:  Children’s and Youth’s Activities in the San Tomas Internment Camp, 1942-1945” published in The Journal of the History of Childhood and Youth 5, no. 1 (Winter 2012): 87-117.

The actions and reactions of young people under strenuous conditions are the central pillars of Jennifer Robin Terry’s article “‘They ‘Used to Tear Around the Campus Like Savages’:  Children’s and Youth’s Activities in the San Tomas Internment Camp, 1942-1945,” a methodologically innovative and important contribution to the history of childhood and youth. Terry makes creative and insightful use of a wide range of evidence – from rules and structures to children’s games and food allotment, to shed light upon a neglected area of study:  the place of children and youth in a Japanese internment camp during the Second World War. 

Drawing upon both official documents and memoirs, Terry clearly demonstrates young people’s agency in this challenging context, showing that they both influenced and resisted the norms of camp life, even as they were themselves being shaped and governed by the restraints imposed by interned adults and their Japanese captors.  The result is an engagingly written article which keeps children’s lived experiences at the forefront, while shedding important light on the wider intergenerational experience of internment.

Le comportement de jeunes maintenus dans des conditions difficiles est le thème central de l’article de Jennifer Robin Terry' intitulé "'They 'Used to Tear Around the Campus Like Savages':  Children's and Youth's Activities in the San Tomas Internment Camp, 1942-1945,"; article qui, grâce à une étude méthodologique innovatrice, contribue de façon significative au domaine de l’histoire de l’enfance et des jeunes. Terry utilise avec créativité et perspicacité une vaste gamme de données-depuis les règles et les structures des jeux des enfants jusqu’à leurs rations alimentaires- pour éclairer une partie de l’histoire jusqu’alors négligée: le sort des jeunes et des enfants dans un camp d’internement japonais pendant la Seconde Guerre Mondiale.

S’appuyant sur des documents officiels et des témoignages écrits, Terry met en évidence le pouvoir d’action que les enfants et adolescents ont pu développer dans ce contexte délicat, en révélant  qu’ils ont à la fois influencé et aussi résisté aux exigences de la vie carcérale, tout en étant façonnés et asujettis aux contraintes imposées d’une part par les prisonniers adultes et d’autre part par les geoliers japonais. Il en résulte un article captivant qui met au premier plan les expériences vécues par les jeunes, tout en mettant la lumière sur l’expérience intergénérationnelle dans un contexte d’internement.

 

 

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